carrobergstrom.blogg.se

Mitt liv i ord,

Tisdag

Publicerad 2015-03-31 19:15:13 i Allmänt,

Känsliga läsare varnas för deprimerande inlägg ;) 

Vill bara att denna vecka ska ta slut. Rakblad i halsen, en mage som inte tål stress utan att protestera, en sträckt rygg med rejäla smärtor i vissa rörelser. Hela jag är utmattad och allt jag vill göra är att sova, hela tiden!! Sova bort smärtan, ensamheten och besvikelsen. 

Får jämt och ständigt höra "du är för snäll", men jag har lärt mig att behandla andra som jag vill bli behandlad själv. Däremot har jag inte lärt mig att vissa personer bara tar men aldrig ger, och är dom då ens värda att vara kvar i mitt liv? En sann vän är bättre än tio falska. 
Så var finns du? Sträck fram din hand så lovar jag att försöka ta emot den, för när jag väl gjort det så lovar jag att behandla dig precis som jag vill bli behandlad. Det tar lång tid att bygga tillit, men så lite för att förlora den igen. 

Men en sak lovar jag er, jag blir starkare för varje dag och snart kommer ingen få köra över mig. Älska mig, hata mig , men kom för fan till mig och berätta vad jag gjort för fel. För om ni inte berättar, hur ska jag då kunna be om ursäkt, förklara mig och bättra mig? Jag är inte Gud, har väldiga problem med att läsa folks tankar och höra när ni pratar om mig bakom min rygg :) 

"Jag vill, jag kan, jag vågar" 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela