carrobergstrom.blogg.se

Mitt liv i ord,

Smäll på fingrarna!

Publicerad 2015-05-08 11:53:06 i Allmänt,

Hej hopp!

Så var det fredag igen och helgen är kommen. I och för sig så har jag haft helg i två veckor då jag fortfarande är sjukskriven och inte får jobba alls. En vecka till innan jag äntligen får börja jobba igen, även om det bara blir halvtid så ska det bli underbart! Jag saknar alla på det där stället och längtar efter alla härliga skratt och kramar. Men tills dess så ska jag bara försöka njuta. 

Dessa dagar har jag knappt hunnit göra annat än varit på möten hit och dit. Men nu verkar det iaf bli någonting bra av allt. Har äntligen börjat acceptera det helvete jag lyckats hamna i och det är väl första steget mot tillfrisknandet. Att se allt som ett skämt och inte lyssna på vad folk sa till mig var min försvarsmekanism.  Jag skrattade bort det istället för att inse att det måste bli en förändring. Jag struntande i mig själv och tänkte som vanligt på alla andra, och alla "tänk om"... 
Men nu har jag bara mig själv i fokus. Ha kul, träna, vila och se framåt istället för bakåt:) även detta hinder kommer jag ta mig över för vem har sagt att livet ska vara lätt? 

Om en liten stund är det dags att klä på sig, och sen åka och hämta Nova på förskolan. Behöver en eftermiddag med min lilla prinsessa så då får hon följa med mig till stan :) underbara , fina, älskade unge!! 

"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela